Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Straciłeś pracę? To nie koniec świata, lecz otwarcie drzwi do nowych możliwości.

W ostatnich latach, w związku ze złą sytuacją na rynku pracy, wiele wykwalifikowanych i doświadczonych osób ma problemy ze znalezieniem wartościowej i dobrze płatnej pracy, która pozwoliłaby im na rozwój i samorealizację. Brak możliwości znalezienia zatrudnienia może oznaczać – wbrew powszechnie pan

Zobacz także:

Słowa kluczowe:

Kim jest doradca finansowy? Na czym polega jego praca? Jakimi cechami powinien się wyróżniać? Na te wszystkie pytania odpowie nam dzisiaj pan Josef Cieślar, Senior Manager Partners Financial Services Polska S.A.

Anna Fujak (AF): Panie Josefie, serdecznie dziękuję za dzisiejsze spotkanie. Pierwsze pytanie, które mi się nasuwa na myśl, to czemu akurat spośród wszystkich firm doradztwa finansowego, a jest ich wiele na rynku; wybrał Pan akurat Partners Financial Services Polska S.A.?

Josef Cieślar: Gdyby ktoś 10 lat temu powiedział mi, że będę pracować w finansach wyśmiałbym go. Ja? Piłkarz? A jednak życie nieraz nas zaskakuje. Gdy po raz pierwszy spotkałem się w Czechach z firmą Partners zafascynowały mnie nie tylko możliwości zarobkowe oraz ścieżka kariery, na którą mam wpływ tylko ja; ale również filozofia pomagania ludziom, udzielania fachowej i rzetelnej porady, która poprawia poziom życia innych ludzi niezależnie od ich sytuacji finansowej. Dodatkowo zasady panujące w firmie: przejrzystość, uczciwość, kompleksowa oferta, indywidualne podejście do klienta, serwis oraz nieustanne kształcenie to tylko niektóre z powodów dla których wybrałem właśnie tę firmę.

Gdy tylko pojawiła się możliwość współtworzenia Partners w Polsce, od razu z niej skorzystałem. Wierzę, że potencjał tego rynku wraz z filozofią i zasadami firmy przyniesie niesamowite rezultaty.

AF: Kim jest doradca finansowy według Partners?

Josef Cieślar: Doradca finansowy Partners jest opiekunem, który dba o budżety domowe swoich klientów, tak by w każdej sytuacji życiowej mieli pewność regularnych dochodów, poczucie bezpieczeństwa finansowego i możliwość realizacji swoich celów i marzeń – niezależnie od tego czy jest to podróż dookoła świata, wysłanie dziecka na studia zagraniczne, czy zakup domu. Doradcę finansowego Partners bardzo często porównujemy do lekarza, ponieważ tak jak lekarz analizuje aktualną kondycję (finansową) i przygotowuje receptę, która ma na celu poprawę tej kondycji.

Bardzo często nowo spotykane przeze mnie osoby mówią, że nie potrzebują żadnego doradcy finansowego, opłacają kilka ubezpieczeń i nie wystarcza im pieniędzy na nic innego. Czasami twierdzą, że wyczerpujących rad udzieli Ci pani w bankowym okienku, lub że sami najlepiej potrafią zarządzać swoimi finansami. Lecz tak naprawdę dobrego i niezależnego doradcę finansowego potrzebuje każdy. Uporządkuje on gmatwaninę umów i zbada, czy posiadane ubezpieczenia w pełni spełniają wymagane potrzeby. Sprawdzi, czy korzystasz z najlepszej dla Ciebie oferty. Pomoże zarządzać dochodami i wydatkami w taki sposób, by na koniec miesiąca pozostały pieniądze na to, czego potrzebujesz.

AF: A na czym polega jego praca?

Praca ta to 3 podstawowe kroki. Pierwszym z nim jest szczegółowa analiza obecnej sytuacji finansowej klienta, audyt posiadanych umów oraz określenie jego indywidualnych celów i marzeń. Na tej podstawie doradca przygotowuje kompleksowy i indywidualny plan finansowy, w którym zawiera najlepsze rozwiązania, które przynoszą maksymalne zyski dla klienta. Celem planu finansowego jest zabezpieczenie przyszłości finansowej klienta, zaspokojenie wszystkich jego potrzeb oraz realizacja jego marzeń. Aby plan finansowy działał poprawnie niezbędna jest jego okresowa aktualizacja. W tym celu doradca finansowy regularnie spotyka się z klientem w celu omówienia zmian, które nastąpiły na rynku usług finansowych, w jego życiu lub celach, które pragnie osiągnąć.

AF: Czy w Polsce trzeba spełnić jakieś specjalne wymagania odnośnie wykonywania tego zawodu?

W zachodniej Europie jest to zawód niezwykle poważany. W Polsce niestety doradcy nie cieszą się jeszcze dobrą renomą, na co ma wpływ między innymi brak bardzo wysokich, odgórnych wymagań. W chwili obecnej w Polsce, aby wykonywać zawód doradcy finansowego należy być osobą pełnoletnią, niekaraną i przejść szereg szkoleń, które upoważniają do sprzedaży poszczególnych produktów finansowych.

W Partners Financial Services Polska S.A. idziemy o krok do przodu i stawiamy przed naszymi doradcami dodatkowe kryteria, organizujemy szkolenia sukcesywnie pogłębiające ich wiedzę w zakresie finansów, prowadzimy wewnętrzne certyfikacje i egzaminy. Ma to na celu zapewnienie jak największego profesjonalizmu naszych doradców i zabezpieczenie tym samym najlepszego interesu klienta.

AF: Czy każdy może się sprawdzić w roli doradcy finansowego?

Josef Cieślar: Większość ludzi na myśl o doradcy finansowym wyobraża sobie od razu pana w średnim wieku. Jest to błędne stereotyp, gdyż jest to zawód zarówno dla kobiet jak i mężczyzn w różnym wieku. W naszej strukturze mamy osoby, które jeszcze się uczą jak i te, które już przeszły na emeryturę i widzimy, że to nie wiek czy płeć wpływa na ich pracę, a głównie cechy ich osobowości. Wiek i płeć pod względem wizerunkowym mogą pomóc, lecz tak naprawdę bazując na solidnej wiedzy, uczciwej pracy buduje się zaufanie, które jest podstawą nawiązania długofalowej współpracy, a co za tym idzie zadbania o jak najlepsze wyniki finansowe klientów.

AF: Jakimi cechami powinien wyróżniać się kandydat?

Josef Cieślar: Doradca powinien być przede wszystkim osobą odpowiedzialną, gdyż na jego barkach spoczywają finanse innych osób. Empatia również jest bardzo ważna, gdyż pozwala wczuć się w sytuację klienta i zapoznać się z jego marzeniami i celami, a właśnie one odgrywają bardzo ważną rolę w przygotowaniu „szytego na miarę” planu finansowego. Następnie dociekliwa natura, która pcha doradcę do ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz szukania najlepszych rozwiązań. Ambicja, dyscyplina, systematyczność i wytrwałość, gdyż jest to praca której należy poświęcić się na 100%, ciągle pogłębiać wiedzę, śledzić rynek. No i oczywiście komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktów, gdyż praca ta opiera się na ciągłych kontaktach z ludźmi.

AF: Kogo poszukujecie?

Josef Cieślar: W związku z rozbudową sieci sprzedaży poszukujemy pozytywnych i przedsiębiorczych osób, które wyróżniają się powyższymi cechami i/lub mają predyspozycje sprzedażowe, doświadczenie w finansach lub podstawową wiedzę z zakresu finansów. Dobrze jest by kandydat/-ka miał/-a szerokie grono znajomych, a przede wszystkim motywację do ciężkiej pracy.

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie swojego CV na adres mailowy praca@partnerspl.pl lub wykorzystanie formularza zgłoszeniowego dostępnego na naszej stronie http://www.partnerspl.pl/kariera-w-partners/ . Z każdym kandydatem staramy się spotkać w cztery oczy, aby osobiście ocenić drzemiący w nim/niej potencjał.

AF: Jakie są korzyści z podjęcia współpracy z ? Na co mogą liczyć doradcy?

Josef Cieślar: Główną korzyścią jest przede wszystkim możliwość wykorzystania potencjału rynku. W Polsce mamy ponad 13 tysięcy gospodarstw domowych, a oszczędności przez nie zgromadzone na lokatach bankowych to 268,68 mld zł. W związku z sukcesywnym obniżaniem stóp procentowych przez RPP, lokaty te są nieefektywne i tak naprawdę zwykły Pan Kowalski traci ciężko zarobione pieniądze, a naszym zadaniem jest zadbać o to by te pieniądze pracowały na rzecz pana Kowalskiego.

Przed 2007 rokiem i kryzysem który nastąpił większość z tych osób charakteryzowała się rozrzutnością i beztroską finansową. Późniejsza sytuacja ekonomiczna zmusiła ich do zastanowienia się nad przyszłością. Jest to właśnie doskonały moment, by zacząć dialog o przyszłości finansowej, zabezpieczeniu stworzonych wartości oraz pomnażaniu posiadanego majątku. Jest to moment, by rozpocząć rozważne zarządzanie pieniędzmi.

Zgadzam się, że Polacy jeszcze nie ufają doradcom finansowym. Afery z Amber Gold, rzesze niewykwalifikowanych „pseudo-doradców” odegrały w tym procesie sporą rolę. Ale to właśnie sprawia, że jest to odpowiedni moment na pracę jako doradca finansowy. Należy wyrobić swoją markę, swoje imię teraz, zanim rynek będzie przesycony. Zawsze na początku jest najtrudniej, ale również każde osiągnięcie smakuje o wiele bardziej. Trudna droga jest potrzebna do sukcesów. Im więcej przeszkód tym więcej doświadczenia.

Kolejnym benefitem jest wsparcie centrali, przełożonych oraz szeroki zakres szkoleń. Osoby niedoświadczone przechodzą intensywne szkolenia i pod okiem swojego przełożonego mogą w relatywnie krótkim czasie rozpocząć spotkania z klientami.

Partners to nie tylko możliwość założenia własnej działalności pod międzynarodową marką i rozwój własnego potencjału oraz kariery;  lecz również przemiany polskiego rynku doradztwa finansowego i zasad na nim panującym. W centrum uwagi doradcy Partners Financial Services Polska S.A. jest klient – postrzegany jako indywidualna  jednostka posiadająca własne cele, marzenia i możliwości. Partners Financial Services Polska S.A. poprzez zmianę wartości i wizji przyszłości, określa nową jakość i kierunek doradztwa finansowego. Jest żywym przykładem, iż można prowadzić odpowiedzialny i uczciwy biznes, w  którym każda z uczestniczących stron odnosi korzyści.

O Partners Financial Services Polska S.A.

Spółka akcyjna Partners Financial Services, a.s., rozpoczęła swoją działalność w Republice Czeskiej w czerwcu 2007 roku. Przewodnią wizją założycieli spółki było przywrócenie doradztwu finansowemu należnej mu godności oraz zaoferowanie klientom rzeczywistej i kompleksowej pomocy w ich finansach rodzinnych. Podstawą rozwoju spółki jest przekonanie, iż dobre doradztwo finansowe, bazujące na fachowej wiedzy, niezależności i obiektywności doradcy, jest dla każdego klienta olbrzymią korzyścią.

Zaledwie po kilku latach od momentu powstania, Partners jest największą spółką doradztwa finansowego w Czechach, z ponad miliardowym rocznym obrotem oraz dwustoma tysiącami klientów. Dynamiczny rozwój spółki spowodowany jest systematycznym budowaniem kompleksowego portfolia produktów oraz inwestowaniem w innowacje i nowe usługi.

W grudniu 2011 roku Partners Financial Services, a.s. zadecydowała o utworzeniu spółki, która obszarem świadczenia swoich usług obejmuje Polskę. Partners krok po kroku przenosi swoje wartości, know-how i poszczególne elementy bogatego portfolio oraz projektów, takich jak produkty na wyłączność, Partners Media, Partners Akademia i inne.

www.partnerspl.pl

PR
LA